Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Pulikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(6)
Autor
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(2)
Bauer Joachim
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hunziker Daniel
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Skalska Maria
(1)
Welzer Harald (1958- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nastolatki
(2)
Agresywność
(1)
Ból
(1)
Człowiek
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Krytycyzm
(1)
Memetyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurobiologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odżywianie
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychopatia
(1)
Różnorodność
(1)
Samorealizacja
(1)
Spożycie
(1)
Stres szkolny
(1)
Sukces
(1)
Ubóstwo
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmęczenie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Bibliogr. s. 328-379. Indeks.
Zygmunt Freud uznał, że agresja jest jednym z ludzkich popędów i tym samym uczynił ją swego rodzaju mistyczną siłą. Konrad Lorenza widział w niej wyraz „tak zwanego zła” w ludzkiej naturze. Bez agresji ludzkość by nie przetrwała - przyznaje autor „Granicy bólu” - ale założenia Freuda i Lorenza są błędne. Agresja jest czysto neurobiologicznym fenomenem i nie ma w sobie nic z mistyki. Darwin za najsilniejszy z ludzkich popędów uznał potrzebę przynależności i skłonność do zachowań społecznych. Odkrycia współczesnej neurobiologii przyznają mu rację. Ostracyzm, brak akceptacji, piętnowanie odmienności i ignorowanie zasady równych szans to poważne przyczyny agresji - zarówno w wydaniu indywidualnym jak i grupowym. Najskuteczniejsze środki zapobiegające agresji i przemocy to zdrowe więzi, dobra edukacja i świadome wychowanie. Jeśli nie chcemy dopuści do tego, by nasza planeta legła kiedyś w gruzach, powinniśmy poważnie potraktować najnowsze odkrycia neurobiologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Bibliografia na stronach 206-207.
Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem… To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba? Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Biologia uczy, że każdy z nas jest wyjątkowy już na samym początku naszego istnienia. Nasz rozwój jest realizacją potencjału, którego główną cechą jest właśnie niepowtarzalność. Perspektywa przyjęta w tej książce pozwala zrozumieć, jak bardzo ważne jest to, że każdy człowiek to unikat, i jak cenna jest różnorodność z tego wynikająca. Kiedy widzimy grupę rówieśników bawiących się na szkolnym boisku, zakładamy, że są oni do siebie podobni, więc można stworzyć dla nich jeden wspólny zestaw propozycji dydaktycznych. Taki uniwersalny system szkolny powinien pozwolić im budować i doskonalić zbiór kompetencji niezbędnych w przyszłości. W naszej grupie znajdziemy jednak dzieci o różnych potrzebach, zainteresowaniach i pragnieniach, z niepowtarzalnymi sposobami radzenia sobie ze światem. Mechanizmy, które sprzyjają różnorodności, są wpisane w rozwój człowieka. Mierząc wszystkich jedną miarą, narażamy się na straty, których nie można będzie odrobić. Dla dzieci oznacza to nieodkryte talenty, brak motywacji i przekonanie, że inny sposób myślenia to ich problem. Dla nas wszystkich może stać się przyczyną porażki w przyszłości, kiedy zabraknie ludzi myślących w nietypowy sposób, zdolnych rozwiązać problemy, których dzisiaj nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Doświadczony psychiatra codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Tymczasem żyją one w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej